Sexualitatea adolescentina dupa Pustan

Ovidiu-PatrikSa fii invitat într-o emisiune pe un post național sa vorbesti despre sexualitate din perspectiva crestina si sa nu spui nimic in 20 de minute despre Isus Cristos, nasterea din nou, Duhul Sfânt, Cuvântul lui Dumnezeu si implicatiile acestor adevaruri fundametale in viața tinerilor, este critic si trist.

Discursul nu are voie sa graviteze in jurul moralitatii centrate in om, care este doar sterilitate etica, nu este altceva decât esec moral in „slow motion”.

Discuția despre sexualitate trebuie sa ramana ancorata in Cristosul cel viu care gândește si fixeaza standardele tinerilor crestini.

Solutiile pe care le postula pastorul Pustan, care a menționat si ca influenteaza viața a mii si mii de tineri de prin toate colturile României, erau pur exterioare relatiei cu Cristos Domnul a tânărului de azi.

1. Sa scoată computerul din camera sa si sa il instaleze in sufragerie.

2. Sa stea cat mai putin in baie, unde cada trebuie înlocuită cu dusul.

3. Sa stoarca energia din el prin activități zilnice in casa sau in jurul casei.

Toate aceste soluții sunt pur umane, izvorate dintr-o teologie de jos (care incepe cu omul si se întoarce tot spre om, unde  Dumnezeu Însuși graviteaza in jurul omului), promovează acțiunea/trairea omului in baza unei constrangeri motivate de vinovatie, nu de dragoste pentru Dumnezeu.

Răspunsul la problema fierbinte a sexualitatii omului postmodern, din buzunarul căruia, aproape fără excepție se poate accesa si declanșa pacatul virtual cu un simplu clic pe telefonul celular, nu este in om, ci in Isus Omul…si Dumnezeul care innoieste si sfinteste imlementand in om standardele unei lumi noi, revoluționare atât in plan spiritual, moral, social, cat si sexual.

Cum pot continua sa mai pacatuiesc in prezenta Celui care a murit pentru pacatul meu? Cum pot sa mă relationez sincer, autentic, debarasat de masti religioase si comportamente duplicitare, sa practic păcate sexuale fără menajamente, stiind ca ele l-au rastignit pe Cristos Domnul? Cum pot sa Il ofensez si sa Il insel fără nici o remuscare pe Cel care mi-a făcut atât de mult bine?

PREZENTA Duhului lui Cristos in viața omului este răspunsul la toate avalansele pornirilor mele sexuale adolescentine, premaritale, maritale, când sunt doar eu cu telefonul „destept” sau cu calculatorul izolat într-un spatiu nepatrulat si necenzurat de „poliția” parentala.

Prezenta atotsiutoare a lui Isus Cristos, prin Duhul Sau este motivatia pentru o viața sexuală curată.

Un pastor si-a motivat tinerii din biserica sa cu exemplul perfect al abstinentei sexuale, prin care aducea răspunsul fata de frustrarea iremediabila invocata de anumiti tineri, cum ca aceștia nu dispun de nici un mecanism, sistem, strategie de a-si opri si stăpâni pornirile sexuale când sunt într-o situație in care parca respiri prin toți porii atmosfera sexualitatii ilicite.

Se poate opri un tânăr din alunecarea pe panta imoralitatii de moment? Da! Se poate opri. Biblia il alerteaza sa fuga de orice pofta tinereasca (2 Timotei 2:22). Sa se păzeasca de situatii compromitatoare. Insa când se iveste cadrul spontan de a pacatui cu computerul, cu prietena (cu care vrei sa te casatoresti-daca nu, lasa-i-o celui ce are astfel de intentii), cu telefonul, etc. ce faci?
S-a dat exemplul a doi tineri, un baiat si o fata, care stateau in sufrageria din casa fetei si ispitele fizice multiple vajaiau in mințile lor. Daca băiatul vrea sa facă o mișcare gresita pe motiv ca nu se poate controla oare ce-l poate opri? Tinerii răspund la unison „Nimic”. Insa tatal fetei intra pe usa chiar in acel moment si ii privește. Ei doar stau si povestesc. In strafulgerarea acelei aparitii demna de respect, mai are băiatul vreo ramasita de intenție perversa in el? Nu! Cum asa? Pentru ca prezenta unei persoane vrednica de respect este acolo.

Oare prezenta lui Dumnezeu, prin Duhul lui Cristos, nu ar trebui resimtita si perceputa tot in acești termeni ai reverentei, curatiei, puritatii morale, inocentei, vigilentei de a nu pacatui, nu de a nu fi prins pacatuind?

Prezenta divina demna de respect si reverenta e mai mare decât a oricărui tata pamantesc. Prezenta Sa constienitzata este una din soluțiile majore la problema sexualitatii juvenile si adulte.

Daca motivatia nu este una interioară, profund implementata in mod supranatural prin Cuvânt si lucrarea Duhului lui Cristos, răspunsul e inutil așteptat din partea Bisericii, a părinților, a celor șapte ani de-acasa, a școlii, a unei etici fortate prin metode extreme impuse din afara.

Toate cele trei soluții oferite de pastorul Pustan nu sunt altceva decât produsul unei sexualitatii tratată ca subiect tabu in casa, a unei educatii sexuale cenzurate si mai trist, mai mult ca sigur a unei educatii spirituale inexistente sau insignifiante in casele multora.

Ovidiu Petric